الگوریتم های گوگل چیست

الگوریتم های گوگل معرفی کامل تمامی الگوریتم های گوگل رایا پروژه

در همین زمان گوگل علاوه بر به‌روزرسانی الگوریتم‌های قدیمی، ‌الگوریتم‌های جدیدی را معرفی کرده که هر کدام وظایف مشخصی بر عهده دارند. محتوای هوش مصنوعی، متن‌هایی با ساختار و محتوای متنوع است که توسط یک سیستم هوش مصنوعی و با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین (Machine Learning) تولید می‌شود. ابزارهای هوش مصنوعی از تولید زبان طبیعی یا NLG مخفف عبارت Natural Language Generation برای تولید محتوای متنی استفاده می‌کنند. علاوه‌بر متن، می‌تواند طیف گسترده‌ای از محتواها از جمله تصویر، ویدیو و موسیقی را تولید کند. از مزایای هوش مصنوعی می‌توان به تولید حجم عظیمی از محتوا در زمان کوتاه و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد؛ اما در این متون خلاقیت و احساسات وجود ندارد و ممکن است در برخی موارد، اطلاعات ارائه شده با خطا همراه باشد.

بنابراین گوگل در هر زمان توسط خزنده‌های خود محتوا را ایندکس و مدیریت می‌کند. وقتی محتوا ایندکس شد گوگل یک کپی از آن تهیه می‌کند و یک میانبر برای هر صفحه را در ایندکس قرار می‌دهد. در انتهای این مقاله بهتر است به این نکته اشاره کنیم که گوگل در سال ۲۰۲۳، الگوریتم جدیدی را معرفی نکرد و تمام تمرکز خود را روی به‌روزرسانی هسته، پروداکت ریوو و الگوریتم محتوای مفید گذاشت. علاوه بر این، چندین به‌روزرسانی برای تشخیص لینک اسپم (Link Spam Update) انجام داد. برای اینکه بتوانید لیست کامل و جزئیات به‌روزرسانی‌ها را از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۳ ببیند، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «تاریخچه به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل» را در سایت Search Engine Journal بخوانید.

از آنجا که کاربران بیشتر از موبایل استفاده می‌کنند، در نتیجه باید بهترین تجربه را هم از این موضوع کسب کنند که این الگوریتم روی این قضیه خیلی تمرکز دارد. الگوریتم page layout یکی از الگوریتم‌های گوگل است که در سال ۲۰۱۲ آن را معرفی کردند. از آنجایی که آپدیت‌های زیادی در گوگل انجام شده، این الگوریتم به صورت کاملا اتوماتیک کار می‌کند و نیاز نیست که کسی بخواهد آن را تحت کنترل بگیرد. هدف این است که کاربر از ورود به یک سایت تجربه بهتری داشته باشد و مدام با تبلیغ‌های نامرتبط مواجه نباشد که اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن سایت پنالتی شده و جریمه خواهد شد. الگوریتم کبوتر تحت عنوان pigeon شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۴ آن را معرفی کردند، یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌هایی است که در گوگل وجود دارد و باعث می‌شود اطلاعات دقیق‌تر در اختیار مخاطب قرار بگیرد. جستجوی کاربر و اطلاعات داخل نقشه در این الگوریتم با یکدیگر ترکیب می‌شود تا شما به یک نتیجه محلی خوبی برسید.

بنابراین توصیه گوگل این است که برای کاربران بنویسید، و اینکه شما نمی توانید سایت خود را برای BERT یا هر هوش مصنوعی بهینه کنید. اگر محتوایی بنویسید که انسان بفهمد، الگوریتم ها و موتورهای جستجوی هوش مصنوعی نیز آن را درک خواهند کرد. بخش Google Dance از الگوریتم باعث می شود پس از ایجاد تغییر در صفحه مانند ایجاد لینک ها یا به روز رسانی محتوا، صفحات در نتایج جستجو بالا و پایین بپرند. بسیاری فکر می کنند که رتبه آنها پایین آمده است، بنابراین آنها فکر می کنند باید هر تغییری را که ایجاد شده است، برگردانند. اما این فقط به گوگل هشدار می دهد که شما در حال تلاش برای دستکاری رتبه بندی هستید.

در یک مقاله در سال 2024 درباره وعده‌های فناوری، داریو آمودی (Dario Amodei)، مدیرعامل Anthropic، پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی پیشرفته می‌تواند نوآوری در علوم زیستی را تا ده برابر تسریع کند. این امر با امکان اجرای تعداد بیشتری از آزمایش‌ها به‌طور هم‌زمان و کاهش فاصله زمانی بین کشفیات جدید و تحقیقات مبتنی بر آن‌ها ممکن خواهد شد. سیستم‌های بزرگ هوش مصنوعی ممکن است نیاز به انرژی زیادی برای عملیات و پردازش داده‌ها داشته باشند، که باعث افزایش انتشار کربن و مصرف آب می‌شود. سیستم‌های هوش مصنوعی ممکن است به‌طور ناخواسته «توهم» ایجاد کنند یا در صورت آموزش با داده‌های ناکافی یا متعصبانه، خروجی‌های نادرست تولید کنند که منجر به تولید اطلاعات غلط شود. قادر است داده‌ها و پیش‌بینی‌های گذشته را هنگام جمع‌آوری اطلاعات و تصمیم‌گیری ذخیره کند. به‌طور کلی، این نوع از هوش مصنوعی به گذشته نگاه می‌کند تا سرنخ‌هایی برای پیش‌بینی آنچه ممکن است در آینده رخ دهد پیدا کند.

آن‌ها به خوبی می‌توانند یک متن مفید را از یک متن ضعیف تفکیک کنند، می‌توانند کاری کنند که هیچ کاربری پایش به یک سایت بی‌کیفیت کشیده نشود چون آن‌ها محتوایی را که دوست ندارند، به کسی معرفی نمی‌کنند. در واقع موارد بسیار متنوعی وجود دارند که بر نتیجه نهایی تاثیر خواهند داشت. هدف اصلی الگوریتم‌ها این است که کاربران به‌راحتی به محتوای باکیفیت، مفید و قابل اعتماد دسترسی داشته‌ باشند. برای مطلع شدن از آخرین بهروزرسانی های الگوریتم های گوگل، می‌توانید منابع رسمی گوگل مانند وبلاگ رسمی گوگل وبمستر سنترال و حساب های شبکه‌های اجتماعی گوگل را دنبال کنید. همچنین، می‌توانید در وبینارها و کنفرانس‌های مرتبط با سئو شرکت کنید و با متخصصان این حوزه در ارتباط باشید.

در نتیجه سایت‌های مزارع محتوا که محتواهای نامربوط و ناکارآمد را منتشر می‌کردند تحت تأثیر این موضوع قرار گرفتند و رتبه آن‌ها در نتایج جستجو کاهش پیدا کرد. دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. الگوریتم سند باکس که آن را تحت عنوان sandbox می‌شناسند، در سال ۲۰۰۴ در گوگل وجود دارد اما این روزها بیشتر ارتقا پیدا کرده است. این الگوریتم اعتبار و کیفیت سایت‌هایی را افزایش می‌دهد که به تازگی تاسیس شده‌اند.

این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا سایت‌های جدید را به دقت ارزیابی کرده و رتبه واقعی آن‌ها را مشخص کند. وقتی یک سایت جدید ایجاد می‌شود و محتوای باکیفیتی تولید می‌کند، گوگل آن را به سرعت در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. این دوره زمانی که سایت جدید در رتبه‌های برتر قرار دارد و گوگل آن را به دقت زیر نظر دارد، “ماه عسل” نامیده می‌شود. گوگل با استفاده از الگوریتم تازگی محتوا، صفحات سایت‌ها را روزانه موردبررسی قرار می‌دهد. با استفاده از این الگوریتم، گوگل محتوای به‌روزرسانی شما را مفید شناسایی کرده و آن را در نتایج جستجو به کاربران نمایش می‌دهد. مجموعه قوانینی که موتور جستجوی گوگل برای رتبه‎بندی کردن وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو از آن‌ها استفاده می‌کند به‌عنوان الگوریتم‌های گوگل شناخته می‌شوند.

اما پشت این ذهن فعال، مجموعه‌ای پیچیده از فرمول‌ها و معیارها پنهان شده که به آن الگوریتم گوگل می‌گوییم. این الگوریتم روی سه مبنای اصلی کار می‌کند که آن هم تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد است. یعنی این مفاهیم باید داخل سایت اجرا شود تا گوگل شما را در رتبه‌های اول جای دهد. منظور تخصص فرد نویسنده، اعتبار صفحه سایت و قابلیت اعتماد در اطلاعات صحیح سایت است. این الگوریتم بیشتر روی مسئله سلامت و مالی افراد تمرکز دارد که البته وضعیت جان و مال افراد را هم در نظر می‌گیرد. برای این آپدیت معمولاً یک سری معیار مشخص را در نظر گرفتند تا بتوانند رتبه سایت را ارتقا دهند و اعتماد افراد را جلب کنند.

هدف الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل، دسته‌بندی مطالب سایت‌ها و کمک هر چه بیشتر به مخاطب در یافتن اطلاعات مدنظر است. روزانه حجم بسیار زیادی از اطلاعات در سایت‌های مختلف بارگذاری می‌شوند که این شبکه جهانی وب را به یک کتابخانه بی‌انتها تبدیل می‌کند. گوگل به‌عنوان کتاب‌دار این کتابخانه باید بتواند مطالب را دسته‌بندی کند تا بر اساس نیاز متقاضیان آن‌ها را در دسترس قرار دهد. آنچه به گوگل در این امر کمک می‌کند الگوریتم‌ها هستند.الگوریتم‌های جدید گوگل این فرآیند را ظرف چند ثانیه انجام می‌دهند. الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل از میان سایت‌هایی که در خود گوگل ایندکس می‌شوند به دنبال ارائه اطلاعاتی به مخاطب هستند که بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد یا به عبارت دیگر لبخند رضایت را بر لبان مخاطب بنشاند.

به این ترتیب میتواند بهترین نتیجه را به کاربران نمایش دهد و آن ها به بهترین نتایجی که در نظر دارند برساند. اگر نمیدانید چطور باید سایت تان را برای مورد قبول واقع شدن در الگوریتم های گوگل سئو کنید میتوانید از مشاوره سئو آریا تهران بهره مند شوید. تعداد الگوریتم های موتور جستجو گوگل بالاست ولی ما در بحث ” الگوریتم های گوگل ” 16 تا از مهم ترین ها را برای شما به طور کامل و واضح شرح داده ایم. زمانی که شما در گوگل کلمه یا عبارتی را سرچ میکنید گوگل اطلاعات سایت هایی که وارد میشوید؛میزان ماندگاریتان درآن سایت؛اطلاعات جستجو و کاربر را ذخیره میکند و در زمان بعدی که جستجوی دیگری میکند؛این دو را باهم مقایسه کرده و میزان رضایت شما را محاسبه میکند. این الگوریتم پس از این که نمایش جستجوی مد نظر کاربر تمام شد کار خود را ادامه میدهد و سعی میکند تا راجب به میزان رضایت کاربر از آنچه که به نمایش گذاشته شده اطلاعاتی کسب کند.

3- افزایش مدت زمان ماندگاری در سایت و کاهش بانس‌ریتهمان طور که می‌بینید این دو فاکتور با هم نسبت عکس دارند و بالا رفتن یکی باعث پایین آمدن دیگری می‌شود. 1- افزایش نرخ کلیک با استفاده از توضیحات (Description) جذابحتما برای شما هم پیش آمده که قبل از کلیک روی لینک سایت توضیحات مختصری را که در صفحه‌ی نتایج درباره‌ی سایت نوشته شده، بخوانید. هر چه این توضیحات جذاب‌تر و ترغیب‌کننده‌تر باشد احتمال کلیک کردن شما بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است برای نوشتن این توضیحات، احساسات مخاطب را نشانه بگیرید و هم‌چنین از کلمات موثر و پر قدرت استفاده کنید. 1- محتوای خلاصه شده و ناقصپانداها علاقه‌ای به خواندن متن‌های دو سه جمله‌ای ندارند. آن‌ها خوب می‌دانند که یک متن کوتاه فرصت کافی را برای پاسخ دادن به نیازهای مخاطب ندارد، به همین دلیل، چشم‌شان را روی متن‌های ناقص و خلاصه‌شده می‌بندند.

در نسخه اولیه‌ الگوریتم Page Layout که با نام «Top Heavy» هم شناخته می‌شد، گوگل قصد داشت جلوی سایت‌هایی که تعداد زیادی تبلیغ را در بالای صفحات سایت خود قرار می‌دهند را بگیرد. چند ماه بعد مدیر تیم وب اسپم گوگل خبر آپدیت جدید این الگوریتم را در توئیتر منتشر کرد و همچنین اعلام کرد که Page Layout توانسته روی 0.7 درصد از کوئری‌های انگلیسی تاثیر بگذارد. با این تفاسیر، یکی از مهم‌ترین سوال‌ها این است که آیا گوگل می‌تواند محتوای هوش مصنوعی را تشخیص دهد و آن را از محتوای تولید شده توسط انسان متمایز کند. در این مقاله، به بررسی این موضوع می‌پردازیم که گوگل چگونه می‌تواند محتوای هوش مصنوعی را تشخیص دهد و اینکه چه عواملی بر این تشخیص تأثیرگذارند. هوش مصنوعی در عین حال سؤالات جدیدی درباره حفظ داده‌ها – حتی افکار ما – ایجاد کرده است. فناوری‌هایی نظیر تشخیص چهره و نظارت از طریق هوش مصنوعی، به امری رایج تبدیل شده‌اند و بسیاری از کارشناسان خواستار ممنوعیت کامل آن‌ها هستند.

این الگوریتم با هدف افزایش سرعت ایندکس کردن محتوای جدید و بروزرسانی سریع‌تر نتایج طراحی شد. الگوریتم کافئین باعث شد که محتواها بلافاصله بعد از انتشار توسط گوگل ایندکس شده و در نتایج نمایش داده شوند، که برای سایت‌های خبری و بلاگ‌ها بسیار مهم است. این الگوریتم، نتایج محلی را با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران بهینه‌سازی می‌کند. ونیز به گوگل اجازه می‌دهد تا موقعیت مکانی کاربران را به صورت خودکار شناسایی کند و نتایج جستجو را بر اساس آن تنظیم کند. چرا کبوتر اهمیت دارد؟ این الگوریتم به کسب‌وکارهای محلی کمک می‌کند تا بیشتر در دید کاربران محلی قرار بگیرند و همچنین تجربه جستجوی کاربران را از طریق نتایج محلی‌تر و مرتبط‌تر بهبود می‌بخشد. گوگل در سال‌های اخیر مفهوم سودمند بودن را نیز به این الگوریتم‌ها اضافه کرده است و نحوه کار الگوریتم گوگل مدیک نیز به همین صورت است.

MUM در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و سپس مجدداً در پایان سال ۲۰۲۱ برای کاربردهای بیشتر گسترش یافت و در آینده کاربردهای امیدوارکننده زیادی برای آن خواهد داشت. Google به ما گفت که MUM نه تنها در درک زبان‌ها، بلکه در تولید زبان‌ها به Google کمک می‌کند، بنابراین می‌توان از آن برای درک تغییرات در اصطلاحات و زبان‌های جدید استفاده کرد. MUM در حال حاضر برای هیچ هدف رتبه‌بندی در جستجوی Google استفاده نمی‌شود، اما از همه زبان‌ها و مناطق پشتیبانی می‌کند. الگوریتم صاریغ (Possum) که در سال ۲۰۱۶ ب‌روزرسانی شد، با هدف بهبود کیفیت جستجوی محلی طراحی شده‌ بود. این بروزرسانی الگوریتم گوگل منجر به پیدا شدن گزینه جستجوهای «نزدیک به من» شد. اجرایی شدن این الگوریتم به وب‌سایت‌های مربوط به کسب‌وکارهایی که خارج از محدوده شهر بوده اما همچنان در نزدیکی مکان فیزیکی کاربر قرار دارند، کمک کرد.

الگوریتم Passage Ranking به گوگل کمک می‌کند تا بخش‌های کوچک (Passages) از صفحات وب را که مرتبط با جستجوی کاربران هستند شناسایی کند. به این ترتیب، حتی اگر کل صفحه با جستجوی کاربر مرتبط نباشد، یک پاراگراف یا بخش خاصی از آن می‌تواند در نتایج ظاهر شود. الگوریتم دزد دریایی در سال 2012 و سپس در سال 2014 به‌روزرسانی شد تا سایت‌هایی که محتوای کپی شده یا غیرقانونی منتشر می‌کنند را جریمه کند. این الگوریتم با هدف کاهش محتوای کپی‌رایت و جلوگیری از انتشار مطالب غیرقانونی در نتایج جستجو اجرا شد. با افزایش تعداد کاربران موبایل، گوگل تمرکز خود را به سمت نسخه‌های موبایلی سایت‌ها تغییر داد. Mobile-First Indexing به این معناست که گوگل اکنون ابتدا نسخه موبایل صفحات وب را بررسی و بر اساس آن رتبه سایت‌ها را تعیین می‌کند.

این بروزرسانی رتبه‌بندی سایت‌هایی را که به‌درستی HTTPS را پیاده‌سازی می‌کنند افزایش داد. هدف اصلی این الگوریتم گوگل این بود که امنیت وب‌سایت‌ها از دیدگاه کاربر تضمین شود. امروزه در همه موضوعات هزاران سایت وجود دارد که برای رتبه بالاتر با هم رقابت می‌کنند. برای کاربران نیز مقدور نیست که بخواهند همه این سایت‌ها را ببینند و مطالعه کنند تا به بهترین نتیجه برسند؛ بنابراین این وظیفه بر عهده گوگل و الگوریتم‌های آن است که بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهند. گوگل به کمک خزنده‌هایی که در اختیار دارد همه صفحات را می‌خزد و برای عباراتی که ممکن است جستجو شوند، فهرستی تهیه می‌کند (صفحات را ایندکس می‌کند).

هوش مصنوعی با حافظه محدود زمانی ایجاد می‌شود که یک تیم به‌طور مستمر یک مدل را آموزش دهد تا داده‌های جدید را تحلیل کرده و استفاده کند، یا محیطی برای هوش مصنوعی ایجاد شود تا مدل‌ها به‌طور خودکار آموزش دیده و به‌روز شوند. این ماشین‌ها می‌توانند دستورات و درخواست‌های خاصی را انجام دهند، اما نمی‌توانند حافظه ذخیره کنند یا از تجربیات گذشته برای تصمیم‌گیری در زمان واقعی استفاده کنند. این ویژگی باعث می‌شود ماشین‌های واکنشی برای انجام تعداد محدودی از وظایف تخصصی مفید باشند. نمونه‌هایی از این نوع شامل موتور توصیه‌گر نتفلیکس و دیپ بلو (Deep Blue) شرکت IBM که برای بازی شطرنج استفاده می‌شود، هستند. فقط یادت باشه که برای موفقیت در این رشته، باید تلاش کنی، مطالعه داشته باشی و از یادگیری دست نکشی.

در قسمت پیشنهادات گوگل عبارت‌های دیگری با همین مضمون و با زبان محاوره پیشنهاد می‌دهد و نتایج سرچ نیز شما را در ساخت ایمیل راهنمایی می‌کنند. این الگوریتم مانند مرغ مگس خوار است و روی عبارات جستجو شده برای بهبود بخشیدن جستجوها بوجود آمده است با این تفاوت که نگاهش روی شبکه های اجتماعی نیز بنابراین در حال حاضر فعالیت در شبکه های اجتماعی به میزان زیادی روی سئوی سایت تاثیر مثبت دارد. اگر تا به حال عادت کرده بودید مثل ربات‌ها فکر کنید و یا مدام از کلمات کلیدی مشخص در متنتان استفاده کنید، حالا کافی‌ست به ذهن طبیعی و انسانی خودتان برگردید و همان‌طور که فکر می‌کنید بنویسید. ذهن ما با شنیدن هر کلمه دایره‌ای از کلمات هم‌معنی و مرتبط با آن را به یاد می‌آورد و خیلی وقت‌ها عبارت‌های با طول متوسط و توصیفی به جای برخی کلمات به ذهنمان می‌رسد که می‌تواند محتوای ما را جلو ببرد. پس بین کلمه‌ها پل بزنید، ترکیب‌سازی کنید، خلاق باشید و به ذهن طبیعی انسان نزدیک و نزدیک‌تر شوید. 2- تکرار حرف‌های قبلی با کپی‌ کردن محتواپانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آن‌ها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت.

سال 2003 ایده هیلتاپ مطرح شد و در سال 2004 به صورت رسمی‌از انتشار آن خبر دادند. نقش کبوتر گوگل نیز همین است در واقع برای گوگل یک یار کمکی محسوب می شود تا بهترین کسب و کارها از نظر موقعیت مکانی را به کاربران نمایش دهد. این باعث می‌شود که کسب و کارها و به طور کلی مراکزی که هر نوع کالا یا خدماتی را ارائه می‌دهند در یک ساختار لوکالیزه قرار بگیرند و در نتایج جستجوی محلی در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند. به عبارت دیگر لپ کلام این است که الگوریتم پاندای گوگل به تشخیص سایت‌های با محتوای کیفیت پایین و مزارع محتوا کمک می‌کند و باعث بهبود کیفیت نتایج جستجو می‌شود. با این تغییرات سایت‌هایی که محتواهای با کیفیت و ارزشمند داشتند مورد انتخاب گوگل قرار گرفتند و رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به دست آوردند.

با توجه به اینکه فناوری تولید محتوا توسط هوش مصنوعی، پیشرفت سریعی داشته، موتورهای جستجو همچنان نیز به صورت مرتب الگوریتم‌های خود را به‌روز رسانی می‌کنند تا بتوانند محتوای بسیار طبیعی‌تری تولید کنند. هوش مصنوعی می‌تواند از طریق الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، معاملات خودکار را بر اساس شاخص‌های فنی و رویدادهای بازار انجام دهد. این معاملات بر روی بلاک چین ثبت می‌شوند، که شفافیت و قابلیت ردیابی را افزایش می‌دهد و از تقلب جلوگیری می‌کند. در ابتدا، حجم انبوهی از داده‌ها جمع‌آوری می‌شود و به‌صورت یک مدل ریاضی یا الگوریتم در می‌آید. پس از اینکه عملیات Training انجام شد، این الگوریتم‌ها بر اساس موارد استفاده به‌کارگرفته می‌شوند. در این مرحله هوش مصنوعی به‌طور پیوسته در حال یادگیری و دریافت داده‌های جدید و بهبود عملکرد خود است.

این الگوریتم‌ها به کسب ‌و کارهای محلی کمک می‌کنند تا در نتایج جستجوی محلی نمایش داده شوند. این الگوریتم بر روی شناسایی محتوا های مفید و غیر مفید از دید کاربر تمرکز دارد و هدف ان تشویق به تولید محتوای مفید و کاربرمحور و کاهش رتبه سایت ‌های با محتوای کم ‌کیفیت و غیرمفید میباشد. برای بهره‌برداری، محتوای سایت خود را به‌روز نگه‌دارید و مطالب جدید و مرتبط با نیاز کاربران منتشر کنید. الگوریتم E-A-T مخفف تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) است و گوگل از آن برای ارزیابی کیفیت محتوای سایت‌ها استفاده می‌کند. داشتن نویسندگان متخصص، منابع معتبر و محتوای قابل اعتماد می‌تواند رتبه سایت شما را بهبود دهد. چرا این الگوریتم مهم است؟ این الگوریتم به حمایت از حقوق مالکیت و انتشار محتوای اصلی کمک می‌کند و باعث کاهش محتوای غیرقانونی در نتایج جستجو می‌شود.

در حالی که هوش مصنوعی نگرانی‌های حریم خصوصی و امنیتی را افزایش داده است، این فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا پیشرفت‌هایی در نرم‌افزارهای امنیت سایبری حاصل کنند. هوش مصنوعی، خودکارسازی و بلاک چین می‌توانند ارزش جدیدی به فرآیندهای کسب‌وکار که بین چندین طرف انجام می‌شوند اضافه کنند، اصطکاک را کاهش دهند، سرعت را افزایش دهند و کارایی را بهبود بخشند. ثبت دیجیتال بلاک چین دیدگاهی شفاف از چارچوب هوش مصنوعی و منشأ داده‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کند، ارائه می‌دهد و چالش هوش مصنوعی قابل توضیح (Explainable AI) را برطرف می‌کند. این شفافیت اعتماد به یکپارچگی داده‌ها و توصیه‌های هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد. استفاده از بلاک چین برای ذخیره و توزیع مدل‌های هوش مصنوعی یک مسیر حسابرسی ایجاد می‌کند و ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی امنیت داده‌ها را ارتقا می‌دهد.

هوش مصنوعی به دو دسته ضعیف (مانند چت‌بات‌ها) و قوی (هوش مصنوعی عمومی که هنوز وجود ندارد) تقسیم می‌شود و همچنین در چهار نوع واکنشی، حافظه محدود، نظریه ذهن و خودآگاه دسته‌بندی می‌شود. هوش مصنوعی شاخه‌ای از علوم کامپیوتر است که به ساخت سیستم‌هایی می‌پردازد که قادر به انجام وظایف هوشمندانه مانند یادگیری، استدلال و تصمیم‌گیری هستند. این پروژه امکان استفاده از هوش مصنوعی در قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. هوش مصنوعی در سال‌های اخیر وارد حوزه ارزهای دیجیتال نیز شده است و بخشی از این فضا را به خود اختصاص داده است. اپل اخیراً با ارتقای خط تولید آیپدهای خود با قابلیت‌های هوش مصنوعی وارد این حوزه شده است. هوش مصنوعی در خودکارسازی وظایف تکراری، حل مسائل پیچیده، کاهش خطای انسانی و بسیاری موارد دیگر مفید است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/