تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای دیده شدن برند شما2023-09-04
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ 13 روش موثر برای دیده شدن
تبلیغات اسلایدی فرصت خوبی برای نمایش چند محصول مختلف، ویژگیهای یک محصول خاص یا ارائه داستان کاملتر به مخاطب فراهم میکنند. اگر کسبوکار شما در کنار یک برند دیگر که مشتریان مشابه دارد، دیده شود، بدون تبلیغات مستقیم، مشتریان جدید جذب خواهید کرد. در این یادداشت، ۷ روش کاملاً عملی و ساده را بررسی میکنیم که بدون نیاز به تبلیغات مستقیم، مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. این روشها نهتنها کمهزینه هستند، بلکه اگر درست اجرا شوند، تأثیر طولانی مدتی هم خواهند داشت. در این روش، زمانی که مخاطب محصول مورد نیاز خود را در گوگل جستجو میکند، تبلیغ محصول شما بهعنوان یکی از نتایج در صدر جستجو قرار میگیرد. برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید.
بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند. پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،...
به عنوان مثال، اگر در اصفهان هستید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که مشتریانی از تبریز هستند به شما مراجعه کنند. استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان یک راهکار موثر برای افزایش دسترسی و تبلیغات شما از طریق اینستاگرام است. اینفلوئنسرها میتوانند به عنوان تبلیغات زنده شما عمل کنند و به شما کمک کنند تا به یک مخاطب جدید و وفادار دست پیدا کنید.
اگر میخواهید حضور خود را افزایش داده و مشتری جذب کنید، به یک استراتژی واضح و عملی برای اینستاگرام نیاز دارید. برای برند سازی در اینستاگرام، باید قابلیتها و ابزارهایی را که این پلتفرم در اختیارتان قرار میدهد، بهخوبی بشناسید. اگر رنگ و دیزاین کلی صفحه اینستاگرامتان مشابه رنگ و دیزاینی باشد که در وبسایتتان به کار بردهاید، تاثیر شگفتانگیزی در بیشتر شناخته شدن برندتان خواهد داشت. در واقع، داشتن هارمونی و چارچوب و پیروی از یکسری اصول و ارزشها، باعث میشود مخاطب بهتر برندتان را به خاطر بسپارد. هرچقدر مخاطبان بیشتر به برندتان اعتماد کنند، از همه جهات بیشتر به نفع شما خواهد بود. در واقع، جلب اعتماد باعث میشود چرخ کسبوکارتان روانتر از قبل بچرخد.
برای موفقیت در تبلیغات، مهم است که اهدافی که میخواهید برندتان با آنها شناخته شود را شناسایی کنید و این مفاهیم را از طریق داستانها یا ویدئوهای جذاب در تبلیغات خود بگنجانید. همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با ارزشها و شخصیت برند شما همخوانی دارند، میتواند ارتباط مثبت برند شما با مخاطبان را تقویت کند و تأثیر ماندگاری بر مخاطبان بگذارد. همچنین کانالهای دیجیتال از انعطافپذیری فوقالعادهای برخوردارند؛ طوری که برندها میتوانند در پلتفرمهای مختلف، با روشهای متنوع و با هر بودجهای، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. در تبلیغات دیجیتال، ابزارهای بسیاری، از جمله ابزارهای رایگان سئو، در اختیار شما هستند تا استراتژی تبلیغاتیتان را هوشمندانهتر و مؤثرتر اجرا کنید. این کار به شما در صرفهجویی زمان، سادهسازی فرایند تولید محتوا در اینستاگرام و همکاری راحتتر با تیم کمک میکند. پس از اینکه یک صفحه اینستاگرامی حرفهای برای کسب و کارتان ساختید و آن را سر و سامان دادید، نوبت به تبلیغات میرسد.
بسیاری از پیجها از فالوورهای فیک برای افزایش تعداد دنبالکنندگان استفاده میکنند. این نوع فالوورها هیچ ارزشی ندارند و تبلیغات در این پیجها، بیثمر خواهد بود. برای شناسایی کیفیت فالوورهای یک پیج، به فعالیت کاربران، لایکها و کامنتها و ویو ویدیوها توجه کنید. این روزها بسیاری از صاحبان پیجها به تبلیغات در پیجهای دیگر روی آوردهاند تا تعامل فالوورهایشان را افزایش دهند. برای اینکه بتوانید به درستی تعامل کاربران را افزایش دهید، باید مسابقات و فعالیتهای جذاب و متنوع را در اینستاگرام برگذار کنند. (به اصطلاح فالوور بیشتری جذب کنید.) در این مقاله از دیجیتارگتینگ 13 روش موثر برای دیدهشدن در اینستاگرام را جمع آوری کردهایم، با ما همراه باشید.
بعد از شات شدن، اولین چیزی که بازدیدکنندگان جدید میبینند، محتوای شماست. اگر پستها و استوریهای شما جذاب و مفید نباشند، ممکن است علاقهای به فالو کردن شما پیدا نکنند. حالا که با اهمیت شات کردن آشنا شدید، وقتش است که یاد بگیرید چطور این کار را انجام دهید. تبلیغات حرفهای، تخصصی است که به دانش گستردهای نیاز دارد؛ همچنین برای طراحی و اجرای اصولی آن به خلاقیت و تجربه بالایی نیاز است. از طرف دیگر این کار جزئیات بسیاری دارد که هر آژانس تبلیغاتی از عهده هماهنگی آن برنمیآید. اواخر دهه ۱۹۸۰، نایکی با چالشی بزرگ مواجه بود؛ Reebok فروش بیشتری داشت و نایکی باید سریع کاری میکرد تا از این رقابت عقب نماند.
نصب ویندوز در محل و بهترین گزینه برای کاربران
اما واجب است که کل تیم به نحوی هماهنگ عمل کنند و در دراز مدت به پاسخ این سوالات متعهد بمانند. در طی تحقیق در مورد مخاطبان و رقبای تان، حتماً باید به خوبی دریافته باشید که چه هشتگهایی در زمینه کاری شما داغترین هستند! کپشن، در واقع همان جایی است که شما میتوانید از طریق آن با مخاطبان تان صحبت کنید. اگر میخواهید افرادی در یک منطقه مکانی خاصی را جذب کنید باید از قبل مکان را مشخص کنید چرا که همگی این موضوعات در تعیین استراتژی شما تاثیر گذار است.
راهکار کسب درآمد از تلگرام در سال 2025
- {
- بهترین روش برندسازی در اینستاگرام، تبلیغاتی است که به طور هوشمندانه انجام میشود. |}
- حتی میتوانید از ابزارهای خودکارسازی برای پاسخ دادن به سوالات متداول استفاده کنید. {
- بسیاری از فروشگاههای آنلاین کوچک نیز با یک استراتژی درست توانستهاند فروش خود را دهها برابر افزایش دهند. |}
- ابزارهایی نیز در این زمینه وجود دارند که به شما در ارزیابی عملکردتان کمک میکنند.
- در این نوشته به طور کامل به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ پاسخ دادیم و به آموزش اینستاگرام مارکتینگ پرداختیم. {
- اینستاگرام با امکانات چندرسانهای خود و ارتباط مستقیم با مخاطبان فرصتهای بینظیری را برای ارتقاء برند، جذب مشتریان و ایجاد فروش فراهم میکند. |}
اگر آنها در نگاه اول متوجه شوند پستی که در مقابلشان قرار دارد یک پست تبلیغاتی است، سریع آن را رد میکنند. در ادامه به چند نکتهای که به تبلیغات موفق در اینستاگرام کمک میکند، اشاره میکنیم. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام یعنی محتوای تبلیغاتی تولید کنید و آن را از راههای مختلفی که وجود دارد، به مخاطبان هدف خود نشان دهید. در قسمتهای بعدی هرکدام از این مراحل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ، میتوانید محصولات و خدمات خود را معرفی کنید و به مشتریان بالقوه خود دسترسی داشته باشید. اینستاگرام امکاناتی مانند لینکدهی در استوریها و استفاده از تبلیغات پرداختی را فراهم میکند که به شما کمک میکند فروش و درآمد خود را افزایش دهید.
کمپین «هلند، اصالت باحال» با کمک ویدئوهای طنزآمیز و جذاب و با تکیه بر پایداری، خلاقیت و جامعه، فرهنگ منحصربهفرد آمستردام را به نمایش میگذارد. این ویدئوها تجربیات محلی، محصولات دستساز و سبک زندگی پرجنبوجوش شهر را برجسته میکنند و تصورات قبلی را به چالش میکشند. در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود.
چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند. همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود.
{راهنمای طراحی کمپین های تبلیغاتی مؤثر برای افزایش فروش
|}این آمار نشان میدهد که شبکههای اجتماعی شایستگی به نمایش گذاشتن تبلیغات شما را دارند. چرا که به برندها این فرصت را میدهند تا با مشتریان از هر گروه سنی و در مقیاس وسیع ارتباط برقرار کنند. زمانی که تبلیغات با احساس یا هدفی خاص گره بخورد، بیشتر احتمال دارد که توجهها را به خودش جلب کند.
یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام این است که از قدرت اینفلوئنسرها و اینستاگرامرها استفاده کنید چرا که آنها مخاطبین زیادی دارند و معمولا هر نوع محصولی را به مخاطبان خود معرفی میکنند. درست است که شما هم میتوانید روزی به اینفلوئنسر اختصاصی برند خود تبدیل شوید اما تا پیش از آن میتوانید از اینفلوئنسرها و اینستاگرامرها کمک بگیرید. یادتان باشد اگر محصول بهخصوصی به فروش میرسانید حتما نمونهای از آن را برای اینفلوئنسر مورد نظر خود ارسال کنید و از او بخواهید تمام ویژگیهای محصول را به مخاطبین خود معرفی کند. به طور مثال میتوانید به کمک اپلیکیشن های ویرایش تصاویر اینستاگرام چند تصویر یا ویدیو جذاب از محصولاتتان را در پیج خود به اشتراک بگذارید. در کپشن به جای دادن اطلاعات خرید محصول، لینک دانلود اپلیکیشن یا آدرس وبسایت خود را به مخاطبین معرفی کنید.
با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است. از طرفی، امکانات اینستاگرام هم کمک میکند به مخاطب خودتان برسید و برندتان را در ذهن او ایجاد کنید. وقتی کمپین شروع میشود و محتوا در پیجهای مختلف منتشر میشود، مهمانی آغاز شده است و شما میزبان هستید. باید به مخاطبانی که وارد پیج میشوند خوشآمد بگویید و نیازهایشان را برآورده کنید.
پیشبینی میشود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند. اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، امکانات متعددی برای تبلیغات ارائه میدهد. از آنجایی که این پلتفرم توانسته است توجه میلیونها کاربر را جلب کند، تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای برندها و کسبوکارها شده است. تبلیغات تصویری برای برندهایی که به دنبال ارائه یک پیام واضح و فوری هستند، مناسب است که با تصاویر جذاب و خلاقانه میتوانند توجه مخاطب را جلب کنند. برای جذب بیشتر مشتریان و افزایش تأثیرگذاری تبلیغات، استفاده از بنر تبلیغاتی اینستاگرام با تصاویر زیبا میتواند یک انتخاب ایده آل باشد. با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید.
تبلیغات ریلز معمولاً کمتر از ۳۰ ثانیه هستن و با توجه به جذابیت بالای این فرمت، میتونین پیامهای سریع و تأثیرگذاری رو منتقل کنین. با وجود تنها 150 کاراکتر، بیوگرافی اینستاگرام شما یک املاک با ارزش است. این نشان دهنده فرصتی برای برجسته کردن آنچه برند شما در مورد آن است و تشویق فالوورها برای اقدام است.
بهعنوان مثال، شهر جنوا در ایتالیا بهطور مؤثری از رسانههای اجتماعی برای تقویت بخش گردشگری خود بهره برده است و داستانی یکپارچه را با همکاری کسبوکارهای محلی و نهادهای فرهنگی ایجاد کرده است. این رویکرد نهتنها تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داده بلکه حس تعلق به جامعه را بین ذینفعان گردشگری تقویت کرده است. سرمایهگذاری این شهر در تبلیغات هدفمند در رسانههای اجتماعی موفقیتآمیز بوده و منجر به پر شدن کامل تورها و افزایش تعامل با جاذبههای محلی شده است.
به این معنا که تبلیغات به طور اتوماتیک به افرادی که بیشترین احتمال تعامل با آنها را دارند، نمایش داده میشود. این روند میتواند منجر به کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل برای برندها شود. باید تبلیغات خود را به طور مداوم بهینهسازی کنید تا بیشترین تأثیر را در دستیابی به اهداف تجاری خود داشته باشید.
اگر محصول یا خدماتی عرضه میکنید که مخصوص قشر یا گروه سنی خاصی است، باید ویژگیهای این افراد را بشناسید و از علایق و عادتهای رفتاری آنها اطلاع داشته باشید. با شناخت دقیق مخاطب هدف، اولین قدم در مسیر برندسازی و رسیدن به موفقیت شغلی را طی کردهاید. شاید بخشی از موفقیت کسب و کار شما به تبلیغات اینستاگرام وابسته باشد. سعی کنید اطلاعاتی که از هر کمپین به دست میآورید و آمار و ارقام هرکدام را بایگانی کنید تا در کمپینهای بعدی از آنها استفاده کنید و مقایسه انجام دهید. برخی از آمار مورد نیاز مانند تعداد فالوورهای اضافه شده یا ریچ (Reach) و ایمپرشن (Impression) در حساب کاربری اینستاگرام مشخص است، اما برخی از اطلاعات را خودتان باید تحلیل کنید. مثلا بررسی کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربران از محتوای تبلیغاتی که تولید کردهاید، کاری است که باید خودتان با بررسی کامنتها و نظرات کاربران انجام بدهید.
برندینگ در اینستاگرام، گرفتن فالوور و ایجاد تعامل، شدنی است؛ ما چرا نتوانیم؟ این ۱۰ موضوع را در نظر بگیرید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. پس لازمهٔ شروع برندینگ در اینستاگرام شناخت کافی از بازار هدف و مخاطب شماست. باید بدانید با چه کسی طرف هستید تا بتوانید جایگاه مشخصی در ذهن او اشغال کنید و در همان جا تصویر مشخصی از برندتان را ایجاد کنید. برای مثال، اگر مخاطب شما جوانان اهل ورزش و هیجان هستند، ممکن است با توجه به محصول خود به سمت محتوای پرانرژی و پویا بروید. قبل از هرچیز باید مشتری احتمالی خود را بشناسید؛ اینکه چند سال دارد، جنسیت و شغل او چیست، کجا زندگی میکند، چه علاقه و ارزشهایی دارد.
آمستردام بهطور مؤثر از ویدئوهای بصری بهعنوان بخشی حیاتی از استراتژی برندسازی شهری خود استفاده میکند و از این طریق جذابیت جهانی خود را افزایش میدهد و گردشگران را جذب میکند. کمپین «من آمستردام هستم» به نمادی از شهر تبدیل شده است و حروف بزرگ آن در سراسر شهر فرصتهای عکاسی جذابی در اختیار گردشگران قرار میدهد. جلوههای بصری این کمپین بهطور گسترده در رسانههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند و به ایجاد یک برند متمایز کمک میکنند که برای مردم محلی و گردشگران جذاب است. رسانههای اجتماعی یک کانال مؤثر برای تبلیغ رویدادها و ابتکارات محلی هستند که میتوانند دیدهشدن و جذابیت شهر را افزایش دهند.
اگر میخواهید مخاطبانتان را جذب کنید، احساساتشان را هدف قرار دهید و آنها را به خرید تشویق کنید. میبایست داستانی شفاف و الهامبخش از برندتان روایت کنید که ارزشهایتان را با خواستههای آنها همسو نشان دهد. برای رسیدن به نتیجه بهتر میتوانید تبلیغات اینستاگرام را به شرکتهای فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ مانند کارینو واگذار کنید. این شرکت با داشتن استراتژی کاربردی به رشد کسب و کار شما در همه ابعاد کمک میکند و باعث جذب بیشتر مخاطب میشود.
اطلاعات جامعی درباره تعاملات، بازدیدها و عملکرد تبلیغات شما ارائه میدهد. میتوانید ببینید که کدام پستها بیشترین تعامل را داشتهاند و چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را داشته است. این ابزار سادهتر از Ads Manager است و به شما امکان میدهد تا پستهای خود را به راحتی تبلیغ کنید. با استفاده از Instagram Promote میتوانید پستهای معمولی خود را به تبلیغات تبدیل کنید و مخاطبان بیشتری جذب کنید.
این نوع محتواها باعث میشوند تا صفحه شما متنوعتر و پویاتر شود و مخاطبان با شما بیشتر درگیر شوند. با استفاده از ابزارهای طراحی گرافیکی مانند Canva و Visme میتوانید به راحتی این نوع محتواها را ایجاد کنید. ابزارهای تحلیل دیگری مثل Google Analytics نیز میتوانند به شما کمک کنند تا نتایج را به دقت بررسی کنید.
با انتشار محتوای جذاب و منحصر به فرد، میتوانید شناخت برند خود را افزایش دهید و در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. حالا که به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ پاسخ دادیم در ادامه آموزش اینستا مارکتینگ به برخی از مهمترین روشهای بازاریابی در اینستاگرام اشاره میکنیم. ویدئوها راهی عالی برای جذب مخاطبان هستن، چون همزمان از تصویر، صدا و حرکت استفاده میکنن. با این فرمت میتونین داستان برندتون رو تعریف کنین یا نحوه کار محصول رو نشون بدین.
علاوه بر این، پروفایلهای تجاری اینستاگرام به تجزیه و تحلیل دسترسی دارند تا به شما کمک کنند نحوه تعامل فالوورها با حساب خود را مشاهده کنید. البته، ما توصیه میکنیم که با کمک Sprout Social فراتر از معیارهای سطح پایه بروید. اکنون که توضیح دادیم چرا باید در اینستاگرام بازاریابی کنید و چگونه یک پروفایل تجاری ایجاد کنید، بیایید به کار ایجاد یک استراتژی اینستاگرام بپردازیم. لزوماً قرار نیست هر روز پست و استوری آپلود کنید؛ بسته به موضوع فعالیتتان، شاید تشخیص دهید باید بهصورت ۱ روز در میان محتوا منتشر کنید. آن هم اینکه حتماً سراغ ترندهایی بروید که مرتبط با موضوع کسبوکارتان هستند.
علاوه بر این، دلیل اصلی که مخاطبان شما را فالو میکنند، محتوای شما است؛ بنابراین برای بازاریابی اثربخش در اینستاگرام تصاویری که منتشر میکنید عاملی حیاتی هستند. قبل از این که تولید محتوا و اینستاگرام مارکتینگ را شروع کنید، حتماً در مورد جامعه هدفتان تحقیق کنید و شرایط را بسنجید. به این صورت میتوانید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که تولید میکنید، برای این افراد مناسب است. مهمترین چیزی که این روزها در حال فراموشی است، تولید یک محتوای باارزش است. برای این کار میتوانید از داستانسرایی برای ارتباط عاطفی با کاربران استفاده کنید.
با استفاده از این راهکارهای کمهزینه و کارآمد، برندهای کوچک میتوانند بهسرعت رشد کنند و بازاریابی موثری داشته باشند. برای ایجاد کمپین تبلیغاتی، در جریان ثبتنام کنید و وارد پنل مدیریتی شوید. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید تبلیغاتتون رو بهطور مداوم بهینه کنین.
پیج باید برای پذیرش این افراد آماده باشد؛ برای آمادهسازی مطمئن شوید اقداماتی که در ادامه بیان میکنیم، انجام شده باشند. به این ترتیب، باید مطمئن شوید که کاملاً با هویت برند شما مطابقت دارد. حتماً طرح های رنگی، نوع زبانی که استفاده می کنید و نیازهای خاص مخاطبان خود را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که هر پست هدفی دارد که سعی در دستیابی به آن دارد و هر جا که ممکن است شامل فراخوانهای اقدام (CTA) باشد. استوریها امکان اشتراک گذاری موقت محتوا را فراهم میکنند که پس از 24 ساعت حذف میشوند.
این سایت