سئو تولید محتوا
محتوای سئو شده چیست؟ آموزش نوشتن محتوای مناسب برای سئو رادزاد
این پروسه میتواند روی محتوای موجود انجام گیرد و یا برای شکافهای موجود، صفحات و نوشتههای جدید ایجاد شود. استفاده از کلمات فارسی شاید به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه دهی از میان هزاران فاکتور رتبه دهی گوگل یک مزیت باشد. کاراکترهای زبان فارسی و عربی و بسیاری از زبانهای دیگر اصطلاحا Non-ASCII characters هستند و برای استفاده در سیستم های کامپیوتری باید کدگذاری (encode) شوند. استفاده از کلمات فارسی در آدرس صفحه باعث کدگذاری آدرس (encoding) در هنگام انتشار در شبکه های اجتماعی و بسیاری از ابزارهای دیگر شده و آدرس صفحه بسیار طولانی و ناخوانا میشود. همچنین در بسیاری از ابزارها نظیر گوگل آنالیتیکس کدگذاری آدرسها باعث بروز مشکلات در تنظیم گزارشات میشود. به طور کلی بنا بر تجربهی ما آدرس فارسی و انگلیسی مزایا و معایب خود را دارند و اینکه آدرس صفحات فارسی یا انگلیسی باشد به انتخاب شما بستگی دارد.
سئو محتوا به فرآیند ایجاد و بهینهسازی محتوای دیجیتال برای موتورهای جستجو اشاره دارد که هدف آن بهبود رتبه صفحات وب در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل است. در این مطلب از مجله مکتوب، به بررسی مفهوم سئو محتوا، اهمیت آن و تکنیکهای کلیدی برای تولید محتوای بهینه میپردازیم. تولید محتوای اصولی و بهینه سازی آن از ارکان اصلی سئو کلاهسفید است. همچنین تولید محتوای سئو بیس یکی از روش های کسب درآمد از طریق سئو و تولید محتوا است که طرفداران بسیار زیادی دارد.همانطور که میدانیم مهمترین بخشهای دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا و سئو است. ترکیب این دوتا میتواند نقش به سزایی در رشد کسبوکار و وبسایت شما داشته باشد. بخش زیادی از سئو به خلق محتوا و رعایت اصول سئوی محتوا برمیگردد که اساسا وظیفه سئو کار است که محتوا را بهینه کند و بخشی از قرارداد سئو به حساب می آید.
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مستقیم برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای بهبود آن باید بر سئو تکنیکال و برنامه نویسی مسلط باشید. در دوره آموزش سئو 0 تا 100 بخش جداگانهای را در خصوص آموزش سئو تکنیکال اختصاص میدهیم. چندین استراتژی مختلف برای کلمات کلیدی وجود دارد که می توان آنها را اتخاذ نمود. یکی از آنها شروع تلاش برای رتبه بندی کلمات کلیدی long tail و پس از آن هدف قرار دادن کلمات کلیدی عمومی تر است. اما همچنین می توانید با تمرکز بر روی کلمات کلیدی عمومی شروع کنید و سپس کلمات کلیدی long tail را هدف قرار دهید. علاوه بر آن شما می توانید فعالیت های بیشتری را دنبال کرده، رویکرد خود را گسترش دهید و محتوای بیشتری درباره کارهای مختلف اضافه کنید، یا می توانید همه را به طور همزمان انجام دهید.
سایت VARZESH3 یک سایت ایرانی است که اگر اهل فوتبال و ورزش باشید، بارها به آن سر زدهاید. با خواندن URL این سایت حتی اگر تا به حال نیز وارد آن نشدهاید، میتوانید محتوای سایت را حدس زده و نام آن را نیز به یاد داشته باشید. این که شما بهترین و جذابترین مطالب را در سایت انتشار دهید، بدون آن که حتی یک نفر هم آن را نبیند، چه حسی را به شما منتقل میکند؟ ناامیدی و خستگی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار مطالب بی بازدید است. واکنشگرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاههای موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاههای مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت بیش از حد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد.
از این رو در ادامه شما را با انواع آنها آشنا میکنیم تا با توجه به چیدمان استراتژی سئو به بهترین شکل از آنها بهره بگیرید. از این رو میتوان گفت که انکر تکست به مانند یک لنگر کاربر را به سایتها وصل میکند. در بخشهای قبلی در مورد سئو داخلی و خارجی صحبت کردیم، حال باید گفت که انکر تکستها از جمله مهمترین عناصری هستند که باید در هنگام ساخت بک لینک و لینکهای داخلی به آنها توجه کرد. در متد اول باید ریپورتاژ آگهی را خریداری کرده و سپس در سایت مورد نظر خود، محتوا منتشر کنید و به صفحهی خود لینک دهید. اما روش دوم که بک لینک به روش رایگان است، پیچیدگی و مشکلات خاص خود را دارد. این متد امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان گفت که برخی از سئوکاران بیشتر وقت خود را برای ایجاد بک لینک خارجی صرف میکنند.
ما در تیم SEOEDU به جمع آوری اصطلاحات رایج و پرکاربرد در سئو پرداختهایم که شما میتوانید فایل کامل آن را از طریق لینک درج شده در صفحه دانلود نمایید و به مطالعه آن بپردازید. هر کسب و کاری حتی آنهایی که چندین سال است در بازار کار میکنند در آینده نزدیک مجبور به آنلاین شدن هستند و در نتیجه به سئو نیاز پیدا خواهند کرد. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند. هنگامی که کار طراحی سایت به پایان رسید، زمان شروع سئو داخلی فرا میرسد که قبل از ایندکس سایت باید اقدامات اولیه آن را انجام دهید. بنابراین لینک بیلدینگ به مفهوم متصل کردن صفحات مختلف از سایت شما یا دیگر سایتها است.
اگر میخواید تولید سریع محتوا داشته باشید، باید همیشه آماده باشید. این مقاله بر اساس تصویر ارائه شده و اطلاعات موجود در آن تهیه شده است. برای درک بهتر و کاملتر از هرم سئو تقی مولوی، توصیه میشود به منابع اصلی و مطالب ارائه شده توسط ایشان مراجعه کنید. خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.
این کار با ترفندهای مختلفی قابل انجام است که از آن جمله میتوان به استفاده از کلمات کلیدی در تایتلها، دیسکریپشنها، به کار بردن کلمات کلیک خور مثلا صفات عالی و برترین و غیره اشاره کرد. طراحی و تولید محتوای صفحات با توجه به استاندارهای دادهای ساختار یافته تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت و ورودی آن دارد و میتوان این موضوع را یکی از مهمترین مباحث جانبی در آموزش سئو از صفر تا صد دانست. این اطلاعات همچنین در نتایج جستجو برای مشاهده کاربران نشان داده می شود و بهینه سازی آن می تواند به آنها کمک کند تا به سایت شما مراجعه کنند. بسیاری از متخصصان بر این باورند که گوگل، انتیتی را از سال 2019 با جدیت در فرایند رتبهبندی اجرا کردهاست. نکته طلایی این موضوع این است که صفحه شما، نزدیکترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد.
اگر نگاهی کلی به موضوعاتی که در این بروزرسانی آورده شدهاند بیندازیم، متوجه میشویم که گوگل هدف از فاکتور تجربه را بیشتر برای افزایش کیفیت محتوا و درک آن آورده است. در کنار این موارد، گوگل اعتماد (T) را نیز مجددا به عنوان مهمترین فاکتور در بین این شاخصها ذکر می نماید. شما میتوانید برای آموزش سئو رایگان، از منابع مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی از بهترین پیشنهادها استفاده از Google search central، بخش بلاگ وب سایتهایی مانند Sermush، neilpatel، اچرف یا دنبال کردن متخصصین سئو مانند پیج جان مولر است. همچنین مجموعه آموزشهای رایگان بسیار زیادی در بخش بلاگ و صفحه آموزش سئو مجموعه SEOEDU قرار داده شدهاند که سعی شده است به روزترین مطالب براساس مستندات گوگل در آن گذاشته شوند. برندینگ و آشنا کردن جامعه هدف و خزندههای گوگل با هویت کسب و کار مورد نظر، یکی از تکنیکهای مهم سئو است.
پس شما باید محتوایی هدفمند را تولید نمایید که میتواند علاوه بر شناسایی انواع این خطاها برای صاحبان کسب و کار، راه حلهایی را نیز ارائه دهید. توجه داشته باشید که ما در اینجا نمیخواهیم نحوهٔ استفادهٔ شما از کلمات کلیدی در یک قطعه محتوا را مورد بررسی قرار دهیم بلکه میخواهیم در مورد خود کلمات کلیدی که در محتوای مورد نظر استفاده میشود، صحبت کنیم. از تگهای عنوان (برچسب H) برای سازماندهی عناوین و زیرعنوانها استفاده کنید و اطلاعات را برجسته کنید. محتوای ساختار یافته به کاربران کمک میکند اطلاعات را به سرعت پیدا کنند و به گوگل کمک میکند تا بفهمد صفحه باید در چه رتبهای قرار بگیرد. نردبان قصد دارد به شکلی حرفهای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند.
محتوای قابل هضم که به قطعات کوچکتر تقسیم میشود، برای افراد آسانتر است تا آن را مرور کرده و آنچه را که میخواهند پیدا کنند. حتی اگر قصد دارند کل مقاله را بخوانند، تقسیم متن جذابتر است و عبور از آن را کمتر خستهکننده میکند. یکی دیگر از عواملی که بر روی تعرفه سئو وردپرس تاثیر میگذارد، تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز سایت برای بالا رفتن رتبه است. هر چه تعداد کلیدواژههای لازم بیشتر باشد، برای انجام سئو به زمان و کار بیشتری نیاز است و هزینه آن افزایش مییابد. اسپم اسکور بالا میتواند باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل، افت رتبه در نتایج جستجو، و کاهش ترافیک ارگانیک شود. اسپم اسکور یک معیاری است که احتمال اسپم شناخته شدن یا نشدن سایت توسط موتورهای جستجو را نشان میدهد.
کلمات کلیدی همچنان به عنوان یک اصل طلایی سئوی محتوا محسوب می شوند. همانطور که قبلا گفتیم گوگل همچنان یک الگوریتم کامپیوتری است و باید برای رتبه بندی به اصولی تکیه کند که کلمات کلیدی یکی از آن ها هستند. سایتهای زیادی در فضای وب وجود دارند که هر کدام در زمینه کاری خودشان مشغول فعالیت هستند. این کسبوکارها علاوهبر اینکه در ارائه محصولات و خدمات رقابت دارند، در اینکه بتوانند در گوگل رتبههای بهتری بگیرند هم مشغول رقابت هستند. به همین دلیل بخشی از منابع خود را برای سئو و تولید محتوا سایت اختصاص میدهند. محتوای سئو شده چیزی است که مخاطب به آن نیاز دارد و باید باکیفیت و جذاب هم باشد.
در بالا یک اسکرین شات از سرچ کنسول سایت است که موقعیت رتبه بندی یکی از پست های قدیمی ما را نشان می دهد که در حال افت بود تا زمانی که محتوا را آپدیت کردم و دوباره رشد کرد و رتبه خوبی گرفت. بروزرسانی و آپدیت زمان زیادی از ما نمی گیرد و لازم نیست خیلی وقت و انرژی صرف کنیم ولی تاثیر آن به اندازه انتشار یک مقاله خوب برای سایت ماست. به مجموعه فعالیت هایی که در راستای بهبود وضعیت سئو صفحات سایت انجام میدهیم سئو محتوا گویند. پاراگراف پایانی این محتوا مجموعه چند ویدیو آموزشی در رابطه با سئو داخلی است که بخشی از آن به سئو محتوا پرداخته و در ادامه باقی موارد سئو داخلی را هم توضیح میدهد. برای اینکه در نتایج سرچ گوگل، با عبارات بیشتری رتبه بگیرید نیاز به عبارات کلیدی بیشتر و نیاز به محتواهای سئو شده بیشتر دارید.
همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. جستجو بر روی موبایل طی سالهای اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است.
اگر این آدرس به خوبی نوشته شده باشد، گوگل راحتتر متوجه میشود که این صفحه درباره چیست. این طوری زمانی که شخصی درباره موضوع مرتبط با صفحه شما جستجو میکند، احتمال این که گوگل سایت شما را نشان دهد بیشتر میشود. بله درست است که نوشتن مقالات کوتاه راحتتر است و زمان کمتری از شما به عنوان نویسنده میگیرد، اما اگر میخواهید بهترین نتیجه ممکن را از نویسندگی سئو بگیرید، باید مقالات بلندتری بنویسید. اگر تا به حال مقاله طولانی ننوشتهاید، نگران نباشید، میتوانید از همین حالا شروع کنید. فقط کافی است موضوع مورد نظر خود را با عمق بیشتری بررسی کنید و بیشتر راجع به آن مطالعه نمایید.
اگر به همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید توجه کنید، میتوانید متوجه شوید که چگونه برای نوشتن آن از انواع متغیر کلمه کلیدی استفاده کردهایم. در این مطلب، کلمه کلیدی اصلی « مقاله سئو » است و ما از کلمات مرتبط و متغیرهای آن مثل « روشهای سئو – تکنیکهای سئو در نوشتن محتوا – محتوای سئو شده و … » نیز استفاده کردهایم. ولی در نهایت، این کاربر است که تصمیم میگیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده میکند. در صورتی که تنها هدف شما تولید محتوا برای کاربران باشد و به نکات سئو بیتوجه باشید محتوای تولید شده نه تنها برای شما فائده ای ندارد بلکه ممکن است مضر نیز باشد. برای آموزش تولید محتوای سئو شده، شما میتوانید از دورههای مختلف آموزشی استفاده کنید. استفاده از کتابهاب آموزشی، مقالات بهروز شده و ویدیوهای مختلف نیز روش مناسبی برای یادگیری سئو خواهد بود.
طبق بیانیه گوگل شما می بایست چیزی را به کاربران عرضه کنید که به دنبال آن هستند. این فرایند با پیدا کردن خواسته های کاربران و تولید محتوای متناسب با این خواسته آغاز می شود. یکی از راههای مهم در بهبود سئو و افزایش ترافیک، تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی است. به عنوان مثال برای تولید محتوای سئو شده در اینستاگرام، باید به اصول تولید محتوا در اینستاگرام توجه کنید. این اصول برای اینستاگرام، شامل ایجاد تصاویر جذاب، استفاده از هشتگهای مناسب، و تعامل با مخاطبان میشود.
بنابراین با اضافه کردن چند لینک خارجی در صفحه به طرف وبسایتهای معتبر، در حقیقت محتوای وبسایت را با سئو سازگارتر میکنید. حالا که یاد گرفتید محتوای سئو شده چیست و اهمیت آن را در بهبود رتبه وبسایت و تجربه کاربری درک کردید، بدون معطلی به سراغ بررسی اصول تولید محتوای سئو شده میرویم. اگر میپرسید مراحل نوشتن و تولید محتوای سئو شده چیست باید گفت میتوان این مراحل را در دو دسته اقدامات لازم قبل از نوشتن محتوا و بعد از نوشتن آن خلاصه کرد. استفاده از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی در همه بخشهای گفتهشده بهصورت کاملاً توزیعشده و معقول در سئو محتوا یا نوشتن یک محتوای سئو بیس لازم بوده و یکی از اصول سئوی محتوا است. سعی کنید در تگهای h1, h2, h3 ، تگ عنوان و متا دیسکریپشن حتماً حداقل یکبار از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید.
محتوای کاملی که به جنبههای مختلف موضوع میپردازد در اغلب موارد رتبه بهتری در صفحه نتایج میگیرد. علت این موضوع را میتوان در پوشش بهتر موضوع، دادن اطلاعات بیشتر به رباتهای جستجو و احتمال دریافت بکلینکهای بیشتر توسط این محتواها خلاصه کرد. بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغدهنده» امکان معرفی کسبوکار به دیگران را برای شما فراهم میکند. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغدهنده» به کاربران ارائه میشود. نمونهای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده میکنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل میشود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «الگوریتم های گوگل در سئو — معرفی و بررسی جامع الگوریتم ها با مثال» ـ مرتبط است.
باید این هشدار به شما داده شود که بسیاری از چیزهایی که به محتوا مربوط نیستند باعث میشوند نرخ پرش شما خیلی زیاد شود. اول از همه درک چگونگی کاوش کردن صفحات و منتشر کردن لینکها توسط گوگل به شما در ساخت یک استراتژی کمک میکند. گذشته از اینها تولید محتوا تنها نوشتن یک پست تک برای پست بلاگ نیست، بلکه نوشتن چندین پست اینچنینی است (و جمعآوری آنها). برای پاسخ به سؤالات کاربران و تشویق جلسات طولانیتر سایت، پیوندهای داخلی به صفحات مرتبط در سایت خود قرار دهید. زبان مخاطب شما چیست؟ کجا باید این مخاطبان و کاربران بالقوه را پیدا کنید؟ شبکههای اجتماعی و تالارهای گفتگو جای بسیار مناسبی برای این کار است.
هر تیتری که درصفحه سایت وجود دارد یکی از این 6 مورد را شامل میشود. اگر دارای سایت وردپرسی هستید برای ساخت نقشه سایت کار سختی را پیش روی خود ندارید و میتوانید با نصب افرونه Yoast SEO یا Rank Math به صورت خودکار آن را ایجاد کنید. اگر به برنامه نویسی سایت تسلط ندارید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونهها کدهای سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید. در توضیحات متا به خواننده بگویید از کلیک کردن روی فهرست شما چه چیزی به دست خواهد آورد. فکر کردن و یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا ایده ای ناب و بدیع، برای پست یا مقاله خود بیابید.
وقتی یک کلمه یا عبارت رو سرچ میکنید، گوگل خودش چندین پیشنهاد به شما میده که معمولاً مرتبط با همون کلمهست. این کار به شما کمک میکنه تا دقیقاً بدونید مردم به چی علاقه دارن و چه عباراتی رو بیشتر جستجو میکنند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. استفاده زیاد از تصویر، ویدیو، اسکرین شات و دیگر انواع محتوای تصویر محتوا را برای کاربران بهینه میکند. با این کار هم مفاهیم پیچیده را بهتر و کاملتر توضیح میدهید و هم طیف گستردهتری از مخاطبان را به مطالعه محتوا ترغیب میکنید.
یکی دیگر از سیگنالهای بسیار خوب برای گوگل، استفاده از کلمات کلیدی بلند در هدینگ ها و بدنه محتوا است که ما باید از آن قطعاً استفاده کنید. این کلمات کلیدی را میتوانید بهصورت پرسشی دربیاورید و یا از ترکیب کلمه کلیدی اصلی با کلمات دیگر آن را به کار ببرید. میشود گفت بدون سئو کردن محتوا، شانس دیده شدن محتوا از طریق موتورهای جستجو صفراست. درصد زیادی از فاکتورهای سئو داخلی و در کل فاکتورهای سئو مربوط به انجام کارهای تولید و بهینه سازی محتوا میشود. اصول سئوی محتوا یکی از کلیدیترین اعمالی است که هر وب مستری باید با آن آشنایی داشته باشد.
قبل از هر چیزی باید به این بحث اشاره کرد که در مورد سئو سایت HTML مهمترین موضوعی که وجود دارد، قالب سئو شده HTML میباشد. اینکه کدهای درست و اصولی استفاده شده و قواعد سمنتیک و معنایی کدنویسی را در صفحه به درستی رعایت کرده باشند. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد سئو کلاه سیاه به مقاله آموزش سئو کلاه سیاه مراجعه و تمامی نکات و ترفندهای مربوط به آن را نیز مطالعه کنید. گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آنها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجبتر است. استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو میتوان از آن بهره گرفت.
این آپدیت در طول مدت تقریبا 26 روز برای هسته گوگل انجام شده و شامل تنظیمات دورهای برای الگوریتمهای آن است. بهبود ارتباط و کیفیت صفحات و نتایج گوگل از جمله اهداف این آپدیت هستند. به طور کلی استفاده از ریپورتاژ آگهی علاوه بر دو مزیت بالا، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. به همین منظور دوره سئومستر را رونمایی کرده و سعی کردیم تا بهترین اطلاعات و به روزترین مطالب را در آن برای شما آماده نماییم. تا شما بعد از شرکت در دوره سئومستر به هیچ دوره دیگری نیاز پیدا نکنید.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/